Στηλες - Ει εσεις οι απ' εξω

Τρίπολη: Η "γοητεία" του ακροδεξιού λαϊκισμού

Η άνοδος του ευρωσκεπτικισμού και του λαϊκισμού στον, οικονομικά δοκιμαζόμενο, ευρωπαϊκό νότο, δεν θα μπορούσε να μην είναι ορατή και στην Τρίπολη.

 

Να διευκρινίσουμε πως αναφερθήκαμε σε "ακροδεξιό" λαϊκισμό, διότι ο αντίστοιχος "ακροαριστερός" είναι πολύ λιγότερο δημοφιλής στην Ελλάδα και δη στην Πελοπόννησο. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετά κοινά στοιχεία που διέπουν και τις δυο αυτές εκφάνσεις του "αντι-συστημισμού".

 

Το κύριο χαρακτηριστικό του λαϊκισμού είναι οι βίαιες αντιφάσεις του. Έτσι, μέσα σε αυτό το πλαίσιο αναφοράς, οι αντιδράσεις της κοινής γνώμης-όπως καταγράφονται από τις ανάλογες έρευνες και τα, σχετικώς, αντικειμενικά ρεπορτάζ- μπορεί να φαντάζουν "σχιζοφρενικές" αλλά, ωστόσο, δεν αντιμετωπίζονται ως τέτοιες, με όρους δηλαδή ψυχοπαθολογίας της μάζας αλλά, φευ, υιοθετούνται ακόμα και από "συστημικούς" πολιτικούς σχηματισμούς ως "δημοκρατική βούληση"!

 

Η περίπτωση της Τρίπολης-σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο- είναι ενδεικτική και διαφαίνεται από τον ασυνάρτητο και πρόχειρο τρόπο με τον οποίο εκφράζεται η "πλειοψηφία", όχι μόνο μέσω των ΜΜΕ, αλλά και μέσω της συμμετοχής της σε κοινωνικές εκδηλώσεις.

 

Με άλλα λόγια, ο αντι-ευρωπαϊσμός, η κρυπτορατσιστική νοοτροπία, η λαϊκιστική υπεραπλούστευση και η "τζάμπα μαγκιά" δημιουργούν ένα "εκρηκτικό" μείγμα, όταν έρχονται, με ανορθολογικό αλλά "καθημερινό" και "ήπιο" τρόπο σε επαφή με τον καθωσπρεπισμό, τον πατροπαράδοτο συντηρητισμό, την επιφυλακτικότητα και την αρκαδική "κουτοπονηριά".

 

Η απουσία της πολυπολιτισμικότητας, ως συστατικού στοιχείου του τριπολιτικού κοινωνικού μορφώματος, ή, καλύτερα, η "βίαιη" άρνησή της- όσον αφορά τα ανατολίτικα στοιχεία που, κάποτε, ήταν πανταχού παρόντα σε πολλές εκφάνσεις της καθημερινότητας των Τριπολιτών-, επιτείνει την εντύπωση πως η πρωτεύουσα της Αρκαδίας χαρακτηρίζεται από "απομονωτισμό", γεγονός που, πλέον, την καθιστά απόλυτα σύγχρονη, καθώς είναι το στοιχείο στο οποίο φαίνεται πως επιστρέφει μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού της ίδιας της Ευρώπης. 

 

Ενδεικτικά τα πρόσφατα παραδείγματα, που αφορούν σημαντικά γεγονότα της επικαιρότητας. 

 

Η έλευση προσφύγων στην Τρίπολη αντιμετωπίζεται αρνητικά, όχι επειδή υπάρχουν πραγματικά επιχειρήματα που να δικαιολογούν μια τέτοια αντίληψη-αν και υπήρξε ελλιπής ενημέρωση από την πλευρά των αρχών, μέχρις ενός σημείου-, αλλά για κάποιους "αφηρημένους" λόγους, που, ουσιαστικά, κινούνται στο χώρο ενός συναισθηματικού και ανορθολογικού σωβινισμού. Η προσδοκία κέρδους απ' αυτή την ιστορία, δεν αφορά τους πολλούς..

 

Την ίδια στιγμή, υιοθετούνται, ασμένως και ολοκληρωτικά, πρακτικές και θεσμοί που δεν έχουν καμία σχέση με την ελληνική πολιτισμική και κοινωνική παράδοση, απλά και μόνο επειδή υπάρχει προσδοκία κέρδους απ' όλους ή τους περισσότερους, αν θέλετε. 

 

Άλλωστε, οι Τριπολίτες-όπως και οι περισσότεροι Έλληνες- ποτέ δεν αντιμετώπισαν την "Εσπερία"- τους δυτικοευρωπαίους, δηλαδή- ως κάτι το θετικό αλλά μάλλον ως "αναγκαίο κακό", όσο οι "κρουνοί" των χρηματοδοτήσεων ήταν ανοικτοί. 

 

Τώρα που τα πράγματα είναι "σφιχτά", οι πολίτες του ευρωπαϊκού νότου αντιδρούν απέναντι στις επιταγές της Ε.Ε. και, δυστυχώς, μαζί με τα.."ξερά καίγονται και τα χλωρά", όπου "χλωρά" είναι οι φιλελεύθερες αξίες που, παραδοσιακά, υποστηρίζει το ευρωπαϊκό κατεστημένο. Είναι τόση η σύγχυση και η αμάθεια μεγάλων πληθυσμιακών ομάδων στην ημεδαπή που, η λέξη "φιλελεύθερος" έχει μόνο αρνητική έννοια και χρησιμοποιείται, σχεδόν αποκλειστικά, υποτιμητικά!

 

Το τελευταίο αυτό παράδειγμα αποδεικνύει πόσο διαστρεβλωμένη είναι η οπτική και των Τριπολιτών σε σχέση με την πραγματικότητα, μια διαστρέβλωση στην οποία, δυστυχώς, βάζει το "λιθαράκι" της και μερίδα των ΜΜΕ, εθνικής ή τοπικής εμβέλειας..

 

Σχόλια

Το Arcadia938.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης υβριστικών, συκοφαντικών, ρατσιστικών σχολίων και διαφημίσεων, καθώς αντιβαίνουν στις διατάξεις την κείμενης νομοθεσίας. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά προσωπικές απόψεις αναγνωστών.