Στηλες - Ει εσεις οι απ' εξω

Ιδού τι σημαίνει "Θρησκευτική Ουδετερότητα"

Μια απάντηση στον Αρχιεπίσκοπο, κ. Ιερώνυμο που ζήτησε διευκρινίσεις -λες και δεν γνωρίζει, τελειόφοιτος Φιλοσοφικής Σχολής ων, τι σημαίνει "Θρησκευτική Ουδετερότητα"..

 

 Η παραπάνω διαδικασία εμπεριέχει, σίγουρα, πιο σοβαρά θέματα αλλά το συγκεκριμένο είναι από τα λεγόμενα "ταμπού ζητήματα" που.."διώχνουν ψηφοφόρους"

 

Γι' αυτό και, συνήθως, η πολιτική ηγεσία δεν το "ακουμπάει", αφού τα κέρδη είναι ελάχιστα σε σχέση με τις απώλειες που η σχετική συζήτηση θα μπορούσε να επιφέρει στην εκάστοτε Κυβέρνηση.

 

Είναι γεγονός, όμως, πως οι υφιστάμενες στην Ελλάδα διακρίσεις εις βάρος της θρησκευτικής ελευθερίας αποφεύγονται, μόνο όταν το κράτος τηρεί θρησκευτική ουδετερότητα έναντι των θρησκειών και, φυσικά, και έναντι των τυχόν αρνητικών έναντι της θρησκείας απόψεων. 

 

Ούτε πλειοψηφικές αποφάσεις επιτρέπεται να νοθεύουν τη θρησκευτική ουδετερότητα, αφού εδώ πρόκειται για προστασία ατομικών δικαιωμάτων, άρα για προστασία και έναντι πλειοψηφιών. 

 

H θρησκευτική ουδετερότητα δεν σημαίνει, φυσικά, ότι δεν μπορεί να υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός Πολιτείας και Εκκλησίας και φιλική συνεργασία τους σε διάφορα θέματα. Ούτε ότι δεν θα υπάρχει σεβασμός στις παραδόσεις και εν γένει στην ιστορική διάσταση του θέματος, στον βαθμό όμως που αυτή δεν θίγει ανθρώπινα δικαιώματα.

 

H θρησκευτική ουδετερότητα του Κράτους διασφαλίζει πλήρως και εγγυάται τη θρησκευτική ελευθερία. Τούτο σημαίνει ότι καθένας είναι ελεύθερος να θρησκεύεται με τον τρόπο και με την ένταση που θέλει, ασκώντας ακριβώς τη θρησκευτική του ελευθερία. Είναι επομένως διαστρέβλωση  (σκόπιμη) της πραγματικότητας το λεγόμενο ότι οι υποστηρικτές της θρησκευτικής ουδετερότητας του Κράτους θέλουν, δήθεν, την "αποθρησκευτικοποίηση" της κοινωνίας.

 

Σε όλες τις προηγμένες χώρες ισχύει, κατά βάση, το σύστημα της θρησκευτικής ουδετερότητας του Κράτους, χωρίς να θίγονται οι παραδόσεις και η θρησκευτικότητα του λαού στον βαθμό που αυτή εκούσια (και όχι άνωθεν επιβαλλόμενη) υπάρχει.

 

 

H Ελλάδα έχει μείνει ουραγός, μεταξύ των προηγμένων χωρών, στο ζήτημα αυτό. Επιτέλους, θα πρέπει η πολιτική εξουσία να τολμήσει να προβεί σε αλλαγές-φυσικά, και σε άλλα ζητήματα όπως το καθεστώς που διέπει το ελληνικό δημόσιο. H διαδικασία νέας αναθεώρησης του Συντάγματος δίνει την ευκαιρία, ακόμα κι αν χρησιμοποιείται, εν μέρει, για "προεκλογικούς" σκοπούς.

 

Οι αναχρονιστικές διατάξεις του Συντάγματος οφείλουν να μετατραπούν σε σύγχρονες τέτοιες, ακόμα κι αν φαίνεται πως υπάρχει μια τάση των ευρωπαϊκών κοινωνιών για "πισωγύρισμα".

 

 Και είναι βέβαιο πως δεν είναι λογικό, εν έτει  2018, να παρατηρούνται φαινόμενα που προσιδιάζουν σε "θεοκρατία" όσον αφορά σχολεία, ιδρύματα, δικαστήρια ή άλλους χώρους που εξασκούν υπηρεσίες απαραίτητες για την προστασία των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων όλων των πολιτών και όχι μόνο των "πιστών χριστιανών".

 

Σχόλια

Το Arcadia938.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης υβριστικών, συκοφαντικών, ρατσιστικών σχολίων και διαφημίσεων, καθώς αντιβαίνουν στις διατάξεις την κείμενης νομοθεσίας. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά προσωπικές απόψεις αναγνωστών.