Σαν Σημερα: Προσωπα

Stevie Wonder: Ο θρύλος της soul

Ο πολυτάλαντος πιανίστας, τραγουδιστής, συνθέτης, πιανίστας και παραγωγός , Stevie Wonder ήρθε στη ζωή σαν σήμερα.

 

Τα πρώτα χρόνια

Γεννήθηκε στο Μίτσιγκαν στις 13 Μαΐου του 1950. Σε ηλικία 11 ετών υπέγραψε συμβόλαιο με την εταιρία Motown Records και μέχρι τώρα συνεργάζεται μαζί της έχοντας ηχογραφήσει πάνω από 30 Top10 τραγούδια και έχοντας βραβευθεί με 22 βραβεία Grammy, τα περισσότερα για άνδρα καλλιτέχνη. Το επίθετό του προέκυψε από τον παραγωγό της Motown Records, ο οποίος μόλις τον ανακάλυψε στα έντεκά του, τον ονόμασε Little Stevie Wonder.

  

Εκ γενετής τυφλός, ο Wonder γεννήθηκε ως Steveland Judkins (αργότερα Morris) στο Saginaw του Michigan. Όταν ο μικρούλης Stevie Wonder ήταν τεσσάρων η μητέρα του παράτησε τον πατέρα του και μετακόμισε με τα τρία παιδιά της στο Detroit. Εκεί ξεκίνησε να παίζει διάφορα μουσικά όργανα σε πολύ μικρή ηλικία, μεταξύ των άλλων πιάνο, φυσαρμόνικα, drums και μπάσο. Και φυσικά, όπως κάθε μετέπειτα επιτυχημένος μαύρος μουσικός, έκανε την παιδική του μουσική θητεία στην εκκλησιαστική χορωδία.

 

Στην κυριολεξία, πάντως, μεγάλωσε τραγουδώντας μέσα στη δισκογραφική εταιρεία Motown, από την ηλικία των 12, αφού μόλις τον έφερε ο Ronnie White των Miracles μπροστά στον Berry Gordy, Jr. Ο τελευταίος του προσέφερε την ίδια στιγμή το συμβόλαιο. 

  

Η κοινωνική του ευαισθησία

Με την περιοδεία του με τους Rolling Stones, το 1964, διευρύνει τους μουσικούς του ορίζοντες με το rock & roll. Το πιο απροσδόκητο πάντως γεγονός ήταν η soul εκδοχή του πλέον κορυφαίου τραγουδιού όλων των εποχών και ύμνου για τα ανθρώπινα δικαιώματα "Blowin’ in the Wind", από το Wonder. Αυτή η αναπάντεχη εκδοχή του τραγουδιού, που κέρδισε την εύνοια του ίδιου του Bob Dylan, ήταν ένα πρώτο δείγμα της κοινωνικής ευαισθησίας που διέθετε ο Wonder και την οποία θα εμφάνιζε δυναμικά την επόμενη δεκαετία. 

  

Οι επιτυχίες

Μόλις άρχισε να βρίσκει τον καλλιτεχνικό του εαυτό, ο πιο σίγουρος και γεμάτος αυτοπεποίθηση έφηβος Wonder άρχισε να κυκλοφορεί τη μία επιτυχία μετά την άλλη και κλασικά πλέον κομμάτια του είδους, όπως τα “I Was Made to Love Her”, “For Once in My Life”, “My Cherie Amour” και “Signed, Sealed, Delivered”. Το τελευταίο μάλιστα ήταν παραγωγή του ίδιου του Wonder, γεγονός που έθεσε τις βάσεις για τα αριστουργηματικά albums, που θα κυκλοφορούσε μέσα στα ’70s. 

 

Σε μουσικό επίπεδο ο Wonder έφερε το synthesizer στο προσκήνιο της σύγχρονης μουσικής, όχι για να χρησιμοποιηθεί για τα εφέ του, αλλά ως ένα καλό μουσικό όργανο που τελικά θα προκαλούσε σε μονομαχία προτεραιότητας την ηλεκτρική κιθάρα.

  

Η μετέπειτα καλλιτεχνική πορεία του Wonder δεν ήταν ίδιου επιπέδου με αυτή της δεκαετίας των ’70s, κατά την οποία μας προσέφερε απλόχερα τις ιδιοφυείς μελωδίες του και τους κοινωνικούς προβληματισμούς του. Παρ’ όλ’ αυτά ο Wonder παραμένει μία ενεργή, αν και με διαλείμματα, δύναμη στα δισκογραφικά και συναυλιακά, μουσικά δρώμενα. Μεταξύ των άλλων, τα ’80s ηχογράφησε ένα τραγούδι αφιερωμένο στον Bob Marley (“Master Blaster [Jammin’]”) που έφτασε στο Νο1 και φυσικά τον ύμνο για την κληρονομιά που άφησε ο ανεπανάληπτος Dr. Martin Luther King (“Happy Birthday”) και το οποίο αποτέλεσε την αιχμή του δόρατος του κινήματος της μαύρης κοινότητας, στον αγώνα για να καθιερώσει την ημερομηνία γέννησης του μεγάλου μαύρου ηγέτη, σε εθνική εορτή των ΗΠΑ.

  

Την ζωή του την χαρακτηρίζει δράμα, κωμωδία και τραγωδία ταυτόχρονα. Δεν θεωρεί σε καμία περίπτωση μειονέκτημα ότι γεννήθηκε τυφλός και μαύρος. "Αγαπώ τον εαυτό μου! Δεν το εννοώ εγωιστικά. Θέλω να πω ότι γεννήθηκα, όπως γεννήθηκα, και ο Θεός μου επέτρεψε να καταφέρω ότι κατάφερα!". Επίσης, δεν θεωρεί τον εαυτό του ιδιοφυΐα. "Απλά έχω το χάρισμα να έχω ιδέες". Ο αμερικανός κριτικός μουσικής, Ρόμπερτ Κρίστγκαϊ, είχε γράψει το 1974, ότι ο Στίβι Γούοντερ είναι ένας "αγιοποιημένος τρελός". "Δεν λέω ότι είναι τελείως τρελός. Ούτε λέω ότι δεν είναι ιδιοφυΐα. Απλά αν ακούσεις τον Στίβι να ραπάρει για θεϊκές δονήσεις και οικουμενική αδελφοσύνη...δεν είσαι και πολύ ενθουσιασμένος από το πνευματικό του επίπεδο", είχε γράψει χαρακτηριστικά.

   

Είπε:

"Δεν μ’ αρέσουν οι ταμπέλες. Όταν είσαι σόουλ, είσαι μαύρος. Όταν είσαι ποπ, είσαι λευκός. Αυτά είναι χαζομάρες. Αν είσαι καλός, είσαι καλός."

 

 Πηγές: tralala.gr/tvxs.gr

Σχόλια

Το Arcadia938.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης υβριστικών, συκοφαντικών, ρατσιστικών σχολίων και διαφημίσεων, καθώς αντιβαίνουν στις διατάξεις την κείμενης νομοθεσίας. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά προσωπικές απόψεις αναγνωστών.