ΕΛ.ΑΣ.: Χρήσιμες συμβουλές προς τους πολίτες, για την προστασία τους από περιστατικά εξαπάτησης
Διαβάστε τι συνιστά η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Πελοποννήσου.
Με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών, από επιτήδειους που επικοινωνούν τηλεφωνικά κυρίως με άτομα τρίτης ηλικίας ή με μη εξοικειωμένα άτομα με την τεχνολογία και την ηλεκτρονική τραπεζική και με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα τους αποσπούν χρηματικά ποσά, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Πελοποννήσου, συνιστά:
-Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι επιχειρήσουν να σας πείσουν είτε δια ζώσης είτε τηλεφωνικά, για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο - επείγουσα δαπανηρή επέμβαση κ.α.) ή με το πρόσχημα πρόκλησης ατυχήματος από συγγενικό σας πρόσωπο, το οποίο είχε ως συνέπεια το θανάσιμο ή βαρύτατο τραυματισμό ανήλικου συνήθως παιδιού.
-Μην πείθεστε εύκολα από άγνωστα άτομα που σας πλησιάζουν ή σας τηλεφωνούν είτε με το πρόσχημα ευκαιριακών αγορών, είτε ως λογιστές ή υπάλληλοι δημοσιών υπηρεσιών και επιχειρήσεων είτε ως γνωστοί συγγενών σας, προφασιζόμενοι είτε την επιστροφή χρημάτων - επιδομάτων είτε την εξόφληση χρέους είτε την οικονομική ενίσχυση για λογαριασμό των συγγενικών σας προσώπων.
-Προσοχή στις ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα εάν δεν έχετε δει πρώτα τα προϊόντα αυτά.
Οι επιτήδειοι γνωρίζουν πολύ καλά πόσο σημαντικός είναι ο αιφνιδιασμός και η συναισθηματική φόρτιση των υποψήφιων θυμάτων τους.
Για το λόγο αυτό:
-Διατηρήστε την ψυχραιμία σας.
-Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, εάν είναι δυνατό από άλλη τηλεφωνική συσκευή για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο οι δράστες να μην έχουν τερματίσει την κλήση που πραγματοποίησαν σε εσάς, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται.
-Η επικοινωνία να γίνεται άμεσα, με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι ή σας έδωσαν οι δράστες να μιλήσετε.
-Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
-Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Τραπεζικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού και να μην αποκαλύπτετε τα προσωπικά σας στοιχεία που αφορούν τις τραπεζικές σας κάρτες-λογαριασμούς-κωδικούς.
Επισημαίνεται ότι:
-στα τροχαία ατυχήματα ακολουθούνται πάντα από τις αστυνομικές Αρχές οι νόμιμες και προβλεπόμενες ενέργειες, υπό την καθοδήγηση των κατά τόπους Εισαγγελικών Αρχών και σε καμία περίπτωση δεν υφίστανται παρέκκλιση από αυτές, με την καταβολή χρηματικών ποσών
-νοσοκομεία ή δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
Είναι σημαντικό να:
-έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
-ενημερώνετε τα οικεία σας πρόσωπα (του στενού και ευρύτερου συγγενικού, φιλικού και κοινωνικού περιβάλλοντος) και ιδιαιτέρως τα ηλικιωμένα άτομα ή τα άτομα που είναι μη εξοικειωμένα με την τεχνολογία και την ηλεκτρονική τραπεζική σχετικά με το περιεχόμενο του παρόντος και να τους συμβουλεύετε σχετικά, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο θυματοποίησης τους.
Σε κάθε περίπτωση παρακαλούνται οι πολίτες να ενημερώνουν άμεσα τις Αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης εις βάρος τους.
Περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών υπάρχουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr ), στην ενότητα Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές.
Σχόλια