Πολιτισμος - Εκδηλωσεις

Μετά από 8 μήνες ξανά στις επάλξεις ο ΣΑΟΟ

Περίπου 30 ορειβάτες διέσυραν το φαράγγι του Τάνου.

Την Κυριακή, 13 Σεπτεμβρίου 2020 ο Σύλλογος Αρκάδων Ορειβατών Οικολόγων  (ΣΑΟΟ) πραγματοποίησε, μετά 8άμηνη αναγκαστική, λόγω κορωνοϊού, διακοπή των προγραμματισμένων εξορμήσεών του με λεωφορείο, μια επιτυχημένη διάσχιση μέρους του φαραγγιού του Τάνου, με τη συμμετοχή 30 συνορειβατών.

Οπως αναφέρεται σε δελτίο Τύπου που εξεδόθη: "Βέβαια, καθόλη τη διάρκεια του οκταμήνου ο Σύλλογος δεν έμεινε αδρανής.

Πραγματοποιήθηκαν αρκετές  εξορμήσεις για ανίχνευση, εντοπισμό , καθαρισμό και σήμανση μονοπατιών με τη συμμετοχή πολλών εθελοντών του συλλόγου. Δεν έλειψαν μαζικές εξορμήσεις, ωστόσο με ιδιωτικά μέσα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι νυχτερινές αναβάσεις στις κορυφές της Επάνω Χρέπας και της Οστρακίνας με την πανσέληνο στις 03/08 και στις 02/09 αντίστοιχα. Επίσης πραγματοποιήθηκε πορεία πάνω στο καινούριο μονοπάτι που καθάρισε ο σύλλογος, από το Περιθώρι μέχρι την Ι.Μ. Επάνω Χρέπας και από εκεί στην ομώνυμη κορυφή στις 5 Ιουλίου.

Ξεκινήσαμε στις 8 το πρωί της Κυριακής από την πλατεία Αγίου Βασιλείου της  Τρίπολης με κατεύθυνση το Άστρος. Μετά την Αγία Σοφία, στη θέση Λουλούδι (Koυμπίλα), αποβιβαστήκαμε από το λεωφορείο και αρχίσαμε την πορεία μας προς την κοίτη του Τάνου.

Ακολουθήσαμε τον κατηφορικό χωματόδρομο, περνώντας από κτήματα με ελαιόδενδρα που ήταν φανερό πόσο τα έχει ταλαιπωρήσει η παρατεταμένη ανομβρία, καθώς και ο καύσωνας των τελευταίων ημερών.  Αφού διασχίσαμε τη λογγομένη όχθη  του παραπόταμου του Τάνου, που κατεβαίνει από Αγιά – Σοφιά και Ελαιοχώρι, μπήκαμε στην κοίτη του  και κατευθυνθήκαμε προς την κοίτη του Τάνου, βλέποντας αριστερά μας τα ερείπια ενός παλιού νερόμυλου. Συνεχίσαμε με ανηφορική πορεία προς τα Καστριτοχώρια, κάτω από τον ίσκιο τεράστιων πλατάνων, που ήδη έχουν αρχίσει να φυλλοροούν. Πατώντας τα ξεραμένα φύλλα χαλάσαμε την ησυχία των βατράχων, που έντρομοι πηδούσαν στις λούμπες με τα στάσιμα νερά για να γλιτώσουν από τους απρόσμενους εισβολείς, χωρίς να γνωρίζουν τις οικολογικές μας ευαισθησίες!

Μετά από δύο ώρες πορείας και έχοντας προσπεράσει τους ογκόλιθους μιας αναπάντεχης χειμωνιάτικης κατολίσθησης, κάναμε αντίστροφη πορεία, με κατεύθυνση το Άστρος. Η διάσχιση τερματίστηκε, μετά από τέσσερις ώρες συνολικά, στο γεφύρι του Στόλου, αφού θαυμάσαμε τον τεράστιο αετόμορφο βράχο, που η λαϊκή παράδοση λέει  πως είναι το πετρωμένο «Όρνιο της Κουμπίλας».

Από εκεί το λεωφορείο μας οδήγησε στην παραλία «Καραντί ή Λιλέικα», μια απίθανη παραλία, καθαρή και διάφανη, με πανέμορφες θαλασσοσπηλιές, όπου και απολαύσαμε ένα αναζωογονητικό μπάνιο που μας πήρε όλη την κούραση της επίπονης προσπάθειας που προηγήθηκε.

Και επειδή, η «φτώχεια θέλει καλοπέραση» μετά το μπάνιο κάναμε μια στάση  στην παραθαλάσσια ταβέρνα του «Μπαταρόλα», όπου  η μέρα τελείωσε με μπίρες και φαγοπότι, προτού πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής, πλήρως ικανοποιημένοι από την πρώτη φθινοπωρινή μας εξόρμηση.

H επόμενη εκδήλωση του Συλλόγου μας θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 23/09/2020 στο γραφικό εξωκλήσι της Ανάληψης, στο Βράχο της Πηγής. Πρόκειται για την εναρκτήρια εκδήλωση της νέας ορειβατικής περιόδου, όπου και θα ανακοινωθεί το νέο πρόγραμμά μας. Σας περιμένουμε όλους εκεί".