Τρίπολη-θέατρο: "Ευτυχισμένες Μέρες" του Σάμιουελ Μπέκετ
Μαλλιαροπούλειο Θέατρο Τρίπολης- Παρασκευή, 2 Ιουνίου 2023
O Σάμιουελ Μπέκετ είναι ένας, τουλάχιστον, "ιδιαίτερος" συγγραφέας. Μπορεί να είναι ένας "κλασικός" εκπρόσωπος του λεγομένου "Θεάτρου του Παραλόγου"- κατά τον θεατρικό συγγραφέα και κριτικό, Μάρτιν Έσλιν, που επινόησε τον όρο-, αλλά, αντικειμενικώς, το μινιμαλιστικό και κωμικοτραγικό "σύμπαν" μέσα στο οποίο τοποθετεί τους ήρωές του, μπορεί να καταστεί αρκετά "δυσνόητο" και, εν τέλει, "κουραστικό" για τον σύγχρονο θεατή.
Συνεπώς, τίθεται, εξαρχής, ένα πολύ ενδιαφέρον "ερώτημα" για τον σκηνοθέτη και τους συντελεστές μιας παράστασης έργου του Μπέκετ: Πως θα "μεταφερθεί" στη σκηνή αυτή η χαρακτηριστική αίσθηση του "υπαρξιακού κενού", της, φαινομενικής, "ακινησίας" αλλά και του συναισθηματικού-ψυχολογικού "τέλματος" -που, ειδικά, στις "Ευτυχισμένες Μέρες", μοιάζει να είναι καθοριστικό για τις κινήσεις και, κυρίως, τα λόγια των ηρώων-, χωρίς, παράλληλα, να "ξενίσει" το σημερινό θεατή που δεν είναι.."υποχρεωμένος" να έχει εξοικειωθεί μ' αυτό το είδος της θεατρικής πράξης.
Στην "καλοκουρδισμένη" παράσταση που είδαμε χθες στο Μαλλιαροπούλειο Θέατρο και σκηνοθέτησε ο κ. Δημήτρης Κανέλλος, το παραπάνω "ερώτημα" απαντήθηκε με τρόπο τέτοιο που, κατά την άποψή μας, "υπηρέτησε" απόλυτα το "Μπεκετικό σύμπαν" και, ταυτόχρονα, μετέδωσε στους θεατές τον "ηλεκτρισμό" που παράγει, έτσι κι αλλιώς, μια θεατρική παράσταση.
Βασικός παράγοντας ως προς αυτό, ήταν οι ερμηνείες των 2 ηθοποιών, του κ. Γιάννη Οικονομίδη και της κας Νατάσας Παπαμιχαήλ, που απέδωσαν τους ρόλους τους με "μαθηματική" ακρίβεια, χωρίς να στερήσουν απ' αυτούς, ούτε κατ' ελάχιστο, την "εσωτερική ένταση", νευραλγικό στοιχείο που χαρακτηρίζει τους ήρωες του θεάτρου στον Μπέκετ.
Η "ροπή" δε της σκηνοθεσίας προς μια "χαραμάδα" αισιοδοξίας, υποστηρίχθηκε από τα εξωτερικά στοιχεία, με κυρίαρχο αυτό της μουσικής επένδυσης της παράστασης. Ορισμένως, ο τρόπος με τον οποίο "ανεβαίνουν" έργα του Ιρλανδού συγγραφέα στη σκηνή, είναι πολύ εύκολο να εξελιχθεί σε "αδιέξοδο μανιερισμό". Ο κ. Κανέλλος το απέφυγε αυτό και κατόρθωσε να δώσει "φρεσκάδα" σε κάτι που δύσκολα, είναι η αλήθεια, ανανεώνεται.
Οι υπόλοιποι συντελεστές:
Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές- Σκηνικά - Κοστούμια: Βαγγέλης Ζιλέλης- Φωτισμοί: Νίκος Βούλγαρης- Πρωτότυπη μουσική σύνθεση - επιμέλεια: Νικηφόρος Χρυσολωράς
Βοηθός σκηνοθέτη: Καλλιόπη Καραμάνη- Τραγούδι: “Μα είσαι εδώ και μ' αγαπάς”- Ενορχήστρωση - Παραγωγή: Νικηφόρος Χρυσολωράς- Ερμηνεία: Μαρία Πλευρίτη- Στίχοι: Βαγγέλης Ζιλέλης
Η παράσταση επαναλαμβάνεται και σήμερα, Σάββατο, 3 Ιουνίου 2023, στις 21:00, στο Μαλλιαροπούλειο Θέατρο της Τρίπολης.
Σχόλια