Διαγωνισμοι

Διπλές προσκλήσεις για το "Ο Πατέρας του Άμλετ" - ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ

Δύο τυχεροί ακροατές κερδίζουν δύο διπλές προσκλήσεις για τo θεατρικό έργο "Ο Πατέρας του Αμλετ" το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου, στο Μαλλιαροπούλειο Θέατρο Τρίπολης.

ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ

- Γιάννα Παναγοπούλου

Γεωργία Μπραβάκη

-------------------------------------------------------------------

Ο τρόπος συμμετοχής απλός!

Για να μπείτε στο διαγωνισμό, στείλτε από κινητό τηλέφωνο μήνυμα γράφοντας 938 (κενό) τη λέξη θέατρο και ονοματεπώνυμο, στο 54330 (χρέωση 0,62 με το ΦΠΑ) ή μπείτε στο γκρουπ του σταθμού στο facebook (Radio Arcadia 93.8) και στείλτε inbox!

Η κλήρωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου λίγο πριν τις 11:00 στην εκπομπή "Πάνω στην ώρα" με τη Δέσποινα Παπαδάτου.

Λίγα λόγια για την παράσταση:

Ο  Π Α Τ Ε Ρ Α Σ   Τ Ο Υ   Α Μ Λ Ε Τ 

του Μάνου Ελευθερίου

 

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης

Ερμηνεύει ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης

Μαλλιαροπούλειο Θέατρο Τρίπολης

Σάββατο 10 Φεβρουαρίου στις 21:00

"Τώρα θα αναρωτιέσαι για ποιο λόγο ήρθα. 

Ήρθα από μια παρόρμηση, 

ένα χρέος να σου ιστορήσω τον τρόπο του θανάτου μου, 

τον οποίο δεν ξέρεις και που πρέπει κάποια στιγμή εσύ ν’ αποφασίσεις, 

πώς θα χειριστείς την κατάσταση. 

Δεν έχεις όμως και μια σοβαρή σύντροφο για να σε συμβουλεύσει."

Ο Πατέρας του Άμλετ είναι το πρώτο θεατρικό έργο του Μάνου Ελευθερίου. Είναι η αναμέτρηση με τον θάνατο, με αυτά που έγιναν, ο απολογισμός μιας ζωής. Ο Μάνος Ελευθερίου και ο Θοδωρής Γκόνης επιχειρούν να μπουν στο μυαλό και την ψυχή ενός μεγάλου δραματικού ήρωα λίγο πριν το τέλος του. Εργαλείο τους; Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, ο οποίος γίνεται η φωνή του επιβλητικού και μελαγχολικού πατέρα του Άμλετ και μας μεταφέρει στον κόσμο του, για να μας θυμίσει πως ο Άμλετ είμαστε εμείς.

Κείμενο του Μάνου Ελευθερίου

Μια πρώτη μορφή αυτού του κειμένου ενσωματώθηκε πριν από χρόνια σε κάποιο μυθιστόρημά του. Ήταν ο μονόλογος ενός νέου συγγραφέα που βρισκόταν σε πολύ δύσκολη θέση και αντιμετώπιζε το θάνατό του με το να σκέπτεται την υπόθεση μερικών έργων του. Τα σκεπτόταν και τα διόρθωνε στο μυαλό του δίνοντας διορία στην επιβίωσή του, περιμένοντας τη σωτηρία του, για να ξεχνά την οδυνηρή θέση όπου βρισκόταν.

Αμέσως μετά την έκδοση του μυθιστορήματος απομόνωσα αυτό το εμβόλιμο κείμενο και άρχιζε η δική μου πια περιπέτεια σβήνοντας και συμπληρώνοντας με σκοπό να γίνει ένας θεατρικός μονόλογος. Το τί κατόρθωσα είναι άλλη υπόθεση και άλλος μονόλογος. 

Φυσικά δεν είχα στο νου μου να “διορθώσω” το ποίημα του Θείου Ποιητή, όπως είναι πλέον της μόδας στα χρόνια μας. Ένα μέρος από την υπόθεση μόνο έφερα στον τόπο μας -γιατί εδώ διαδραματίζεται- και μερικές λέξεις από τη σπουδαία μετάφραση, του Μιχ. Δαμηράλη, στην καθαρεύουσα του 19ου αιώνα.

Ο Θοδωρής Γκόνης και ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης αποφάσισαν να το παρουσιάσουν στη σκηνή ξέροντας, σαν παλιές καραβάνες που είναι και οι δύο, τί έχουν να αντιμετωπίσουν μ΄ ένα τέτοιο ρίσκο.

Κείμενο του Θοδωρή Γκόνη

Χρόνια τώρα ο Μάνος Ελευθερίου μελετάει τον Άμλετ, τους μονολόγους, τις μεγάλες σκηνές στις παλιές, μυθικές μεταφράσεις του Περβάνογλου και του Δαμιράλη. 

Μετράει φόνους, βλέπει τα αίματα, το φαρμάκι, το δηλητήριο να στάζει, να κυλά, να μπαίνει στη φλέβα με τον ασπασμό, με το φιλί. Το αδελφικό. 

Ο Μάνος Ελευθερίου γνωρίζει τον Άμλετ από στήθους.  Έρχεται σαν σκιά, σαν φάσμα, σαν όνειρο με το φάντασμα του πατέρα, να μας θυμίσει πως ο Άμλετ είμαστε εμείς. Μόνο που έχουμε ξεχάσει τον λόγο. Και αυτόν ακριβώς τον λόγο έρχεται να μας πει, να μας υπενθυμίσει με τον δικό του τον τρόπο, τον τρόπο του πατέρα. Του πατέρα του Άμλετ. 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ 

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης 

Βοηθοί σκηνοθέτη: Μιχάλης Αγγελίδης, Δημήτρης Καντάς

Ερμηνεία: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης 

Σκηνικά-Κοστούμια: Ανδρέας Γεωργιάδης 

Σχεδιασμός φωτισμών: Τάσος Παλαιορούτας

Παραγωγή - Οργάνωση παραγωγής περιοδείας:  

Μικρή Άρκτος - Βιβή Γερολυμάτου, Απόστολος Παπαδόπουλος

 

Διάρκεια παράστασης: 70’ (χωρίς διάλειμμα)

 

Σχόλια

Το Arcadia938.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης υβριστικών, συκοφαντικών, ρατσιστικών σχολίων και διαφημίσεων, καθώς αντιβαίνουν στις διατάξεις την κείμενης νομοθεσίας. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά προσωπικές απόψεις αναγνωστών.