Αναβολή για το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής - Tο 2026 η β΄ φάση εφαρμογής
Παρελθόν θα αποτελούν από το 2026 τα "χάρτινα" συνοδευτικά δελτία αποστολής.
Για το 2026 μετατίθεται η δεύτερη φάση εφαρμογής του ψηφιακού δελτίου αποστολής, με την ΑΑΔΕ να σχεδιάζει να δώσει παράταση λόγω πολυπλοκότητας του έργου και της ανάγκης ομαλής προσαρμογής των επιχειρήσεων.
Η β΄φάση που θα επεκτείνει την ψηφιακή παρακολούθηση των διακινήσεων στο σύνολο των επιχειρήσεων, δεν θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο 2025 που είχε αρχικά σχεδιαστεί. Ωστόσο εξακολουθεί να επιτρέπεται σε όποια επιχείρηση θέλει, να ενταχθεί προαιρετικά στη β΄φάση και νωρίτερα, πριν να ξεκινήσει από το 2026 υποχρεωτικά η β΄φάση, σε χρόνο που θα ανακοινωθεί.
Τι ισχύει σήμερα - Α’ φάση
Από τις 2 Ιουνίου 2025, το ψηφιακό δελτίο αποστολής είναι υποχρεωτικό για επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 200.000 ευρώ, με συγκεκριμένες εξαιρέσεις για θυγατρικές αλλοδαπών που χρησιμοποιούν το εμπορικό λογισμικό ERP της μητρικής στο εξωτερικό.
Προτεραιότητα δόθηκε σε μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και σε κλάδους όπως καύσιμα, οικοδομικά και ιατρικά υλικά, αγροτικά και φαρμακευτικά προϊόντα. Για αυτές, δεν αλλάζει κάτι και και συνεχίζουν κανονικά με τις τρέχουσες διαδικασίες την καθημερινή έκδοση και διαβίβαση στοιχείων διακίνησης..
Με βάση το νέο καθεστώς, παρελθόν θα αποτελούν από το 2026 τα "χάρτινα" συνοδευτικά δελτία αποστολής.
Οι υπόχρεοι της Α΄φάσης εκδίδουν ήδη ψηφιακά τα παραστατικά διακίνησης, διαβιβάζουν τα δεδομένα στο myDATA και ενημερώνεται ο λήπτης των αγαθών. Τα ελεγκτικά συνεργεία παρακολουθούν ψηφιακά τη διακίνηση, ενώ το έργο τους διευκολύνεται με σάρωση QR Code πάνω στα παραστατικά, επιτρέποντας επιτόπιες διασταυρώσεις των διακινούμενων φορτίων.