Πολιτικη

Παπαηλιού: Διαφημιστική καμπάνια το φορολογικό νομοσχέδιο

Το υπό κρίση νομοσχέδιο δεν επιτελεί αναδιανεμητικό ρόλο, είπε κατά την ομιλία του στη Βουλή ο βουλευτής Αρκαδίας του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο βουλευτής Αρκαδίας του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Παπαηλιού, μιλώντας, κατά τη συζήτηση του φορολογικού νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής (5.12.2019),  είπε μεταξύ των άλλων, τα εξής : 

Ο τίτλος του υπό κρίση νομοσχεδίου «φορολογική μεταρρύθμιση με αναπτυξιακή διάσταση για την Ελλάδα του αύριο» παραπέμπει σε διαφημιστική καμπάνια, όπως επίσης ο τίτλος του πρόσφατα ψηφισθέντος νομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης «Επενδύω στην Ελλάδα ...». 

Αυτoί οι τίτλοι ανταποκρίνονται στις διακηρυσσόμενες από την κυβέρνηση της ΝΔ επικοινωνιακές επιδιώξεις της, προκειμένου να αποκρύψει την ουσία της πολιτικής της, η οποία παρά ταύτα αποτυπώνεται στο περιεχόμενο του νομοσχεδίου. Αυτή δεν είναι άλλη από τη στήριξη των ολίγων και ισχυρών εις βάρος της μεγάλης κοινωνικής πλειοψηφίας και από την ενίσχυση συγκεκριμένων συμφερόντων που εκπροσωπούνται από φίλα προσκείμενους προς τη ΝΔ επιχειρηματικούς ομίλους.  

Συγκεκριμένα, το φορολογικό νομοσχέδιο, ως αναπτυξιακό εργαλείο, αποτυπώνει τη φιλοσοφία της ΝΔ για την ανάπτυξη και αποτελεί συνέχεια του αναπτυξιακού νομοσχεδίου   που είναι ένα σύνολο αντεργατικών ρυθμίσεων, ρυθμίσεων για την ενίσχυση μ η  παραγωγικών κλάδων της οικονομίας, και κυρίως, περισσότερο ή λιγοτερο  φωτογραφικών διατάξεων. 

Το μοντέλο ανάπτυξης που περιγράφεται  έρχεται από παλιά. Είναι η γνωστή συνταγή που δοκιμάστηκε και απέτυχε με έμφαση στη δυνατότητα όσων «έχουν και κατέχουν» να συσσωρεύουν αντί να επενδύουν και τη δυνατότητα να απασχολούν φθηνούς και αναλώσιμους εργαζόμενους.

Εξάλλου το υπό κρίση νομοσχέδιο δεν επιτελεί αναδιανεμητικό ρόλο, που να υπηρετεί την κοινωνική δικαιοσύνη . 

Το μεγαλύτερο μέρος των ελαφρύνσεων κατευθύνεται στις μεγάλες κερδοφόρες επιχειρήσεις, ενώ υπάρχει σωρεία διατάξεων για φοροαπαλλαγές σε φυσικά πρόσωπα με πολύ υψηλά εισοδήματα. 

Οι μεγάλοι κερδισμένοι του φορολογικού νομοσχεδίου είναι οι μεγάλες κερδοφόρες επιχειρήσεις και τα ατομικά εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ ετησίως,  που δηλώνονται από λιγότερο από το 1 % των φορολογούμενων. 

Μεγάλες κερδοφόρες επιχειρήσεις και υψηλά  εισοδήματα ωφελούνται από ρυθμίσεις, όπως : 

-) τη μείωση φόρου επιχειρήσεων και  μερισμάτων. 

-) τη μείωση του ανώτατου συντελεστή φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων

-) τη μείωση φορολογίας εταιρειών που επενδύουν σε ακίνητη περιουσία, 

-) τη μείωση φορολογίας εταιρειών επενδύσεων χαρτοφυλακίου, 

-) τη μείωση φορολογίας αμοιβαίων κεφαλαίων ακινήτων, 

-) τη μείωση φορολογίας φυσικών προσώπων με πολύ  υψηλό εισόδημα που γίνονται φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας, 

-) τη μείωση των απαιτουμένων ηλεκτρονικών συναλλαγών για τους πολύ εύπορους (όταν για όλους τους υπόλοιπους αυτές αυξάνονται)   - 

Ας σημειωθεί, ότι στην «έκθεση» της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής αναφέρεται, ότι με τη σχετική διάταξη παραβιάζεται το άρθρο 78 παρ. 1 του Συντάγματος που προβλέπει ότι φόρος επιβάλλεται επί εισοδήματος, περιουσίας, δαπανών-συναλλαγών (του φορολογουμένου), αφού εν προκειμένω ο φόρος επιβάλλεται επί μη διενέργειας  δαπάνης. Ακόμη και αν η συγκεκριμένη επιβάρυνση θεωρηθεί κύρωση, παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας.      

-)  τη μείωση φορολογίας σε κατόχους εταιρικών ομολόγων

-) τις απαλλαγές από τον ειδικό φόρο ακινήτων σε πληθώρα επενδυτικών εταιριών

-) τη νομοθέτηση ευνοϊκών καθεστώτων για μεγαλύτερες επιχειρήσεις, για στελέχη επιχειρήσεων που λαμβάνουν πρόσθετες παροχές σε χρήμα ή σε είδος. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι από το ποσό των 550 εκ. ευρώ που κοστολογεί η κυβέρνηση  τη μείωση του φόρου επιχειρήσεων από το 28 % στο 24 %, το ποσό των 450 εκ. αφορά περίπου 6.000 επιχειρήσεις. Αυτό σημαίνει ότι άνω του 80% της ελάφρυνσης αφορά το 2,5  % των επιχειρήσεων. Κανένα όφελος για τις υπόλοιπες !!!

Σε αυτό το πλαίσιο, οι φοροαπαλλαγές αφορούν τους οικονομικά εύρωστους και το μόνο που επιτυγχάνουν είναι να αυξάνουν τον πλούτο τους ενισχύοντας τις κοινωνικές ανισότητες, για τις οποίες ακόμη και συστημικοί οργανισμοί όπως ο ΟΟΣΑ, η Παγκόσμια Τράπεζα και το ΔΝΤ επισημαίνουν ότι συνιστούν τροχοπέδη στην οικονομική ανάπτυξη.

Όμως ακόμη και όσες μειώσεις-ελαφρύνσεις δεν κατευθύνονται στους μεγάλους και ισχυρούς ακυρώνονται, αφού σχεδόν ταυτόχρονα προωθούνται πρόσθετες επιβαρύνσεις : 

Επιπλέον κρυφός φόρος 22 % για όσους δεν δαπανούν το 30 % του εισοδήματός τους μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών (ποσοστό  εξαιρετικά υψηλό), αυξήσεις στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος. Και βέβαια οι επερχόμενες αυξήσεις άνω του 20 % στις ασφαλιστικές εισφορές. 

Σε αυτό το πλαίσιο ακυρώνονται ρυθμίσεις που είχαν δρομολογηθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, και συγκεκριμένα

η μείωση της προκαταβολής φόρου στο 50  % 

η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για εισοδήματα μέχρι του ποσού των 20.000 ευρώ

η ακύρωση ή  η μείωση του ΕΝΦΙΑ μέχρι ποσοστού  50 % για μικρομεσαίες ιδιοκτησίες,

η ακύρωση ή η  μείωση του ΦΠΑ από 13% σε 11%.

η μ η  μείωση του φόρου στους συνεταιρισμένους αγρότες-φυσικά πρόσωπα 

η μη μείωση του φόρου εισοδήματος  των μονίμων κατοίκων σε οικισμούς με πληθυσμό έως 3.000 κατοίκους και πολλές άλλες ευνοϊκές για τα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα ρυθμίσεις   που είχε δρομολογήσει, μεταξύ άλλων ελαφρύνσεων, για το 2020 ο ΣΥΡΙΖΑ. 

Προεκλογικά η ΝΔ είχε ως σημαία της τη μείωση της φορολογίας για τη μεσαία τάξη. Με το φορολογικό  νομοσχέδιο αποδεικνύεται ότι η μεσαία τάξη χρησιμοποιήθηκε για τις προεκλογικές ανάγκες της και μόνον. Διότι είναι προφανές, ότι το φορολογικό νομοσχέδιο ελαφρύνει τους ολίγους, τους μεγάλους και ισχυρούς. 

Αυτό επιβεβαιώνεται και από όσα αναφέρουν, ενδεικτικά,  δύο από τους κατ΄ εξοχήν εκπροσώπους των μικρών και κυρίως των μεσαίων στρωμάτων, τη ΓΣΕΒΕΕ και την ΠΟΜΙΔΑ : 

Η ΓΣΕΒΕΕ αναφέρει «… το ύψος και η διάρθρωση των φοροελαφρύνσεων κατανέμεται αντίστροφα προοδευτικά προς όφελος των υψηλότερων εισοδηματικών κλιμακίων … το νομοσχέδιο διευρύνει τις ανισορροπίες μεταξύ μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων, μεταξύ φτωχότερων και ευπορότερων νοικοκυριών, μεταξύ στελεχών και εργαζόμενων, μεταξύ πολυεθνικών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων της ημεδαπής. Είναι σαφές ότι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που παρέχονται σε επενδύσεις από το εξωτερικό δυνητικά διαμορφώνουν όρους άνισου ανταγωνισμού και αδρανοποίησης των εγχώριων παραγωγικών συντελεστών».    

Η δε ΠΟΜΙΔΑ αναφέρει «Μάταια οι ιδιοκτήτες ακινήτων, το χαρακτηριστικότερο και γνησιότερο κομμάτι της μεσαίας τάξης αναζητούν το παραμικρό ψήγμα φορολογικής ελάφρυνσης στις διατάξεις του φορολογικού νομοσχεδίου …»     

Το σχέδιο νόμου έρχεται ως εφαρμογή της ταξικής μεροληψίας της ΝΔ να επιβάλλει  το αποδεδειγμένα αποτυχημένο νεοφιλελεύθερο δόγμα, αφού προβλέπει φοροελαφρύνσεις για τους λίγους και συνέχιση της λιτότητας για τους πολλούς. 

Συμπερασματικά, η Ν.Δ., αφού εγκατέλειψε όσα έλεγε προεκλογικά για την καταστροφή της οικονομίας και το δήθεν τέταρτο «μνημόνιο», σήμερα εγκαταλείπει και τα μεσαία στρώματα στην υπερφορολόγηση που και η ίδια τους είχε επιβάλει, έχοντας προηγουμένως  χρεοκοπήσει τη χώρα μαζί με τους συμμάχους της. 

Η φορολογική «μεταρρύθμιση» δεν είναι αναπτυξιακή και δεν είναι κοινωνικά ισορροπημένη. Το μόνο στο οποίο παραμένει σταθερή η Ν.Δ. είναι η νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία της και οι υπέρ των «εχόντων και κατεχόντων».

Σχόλια

Το Arcadia938.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης υβριστικών, συκοφαντικών, ρατσιστικών σχολίων και διαφημίσεων, καθώς αντιβαίνουν στις διατάξεις την κείμενης νομοθεσίας. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά προσωπικές απόψεις αναγνωστών.