"Τίτλοι τέλους" για τη σιδηροδρομική γραμμή Κόρινθος - Καλαμάτα;
Το ΤΕΕ προωθεί προμελέτη για τη μετατροπή των γραμμών Κορίνθου – Καλαμάτας και Κορίνθου – Μεγάρων σε ποδηλατόδρομο, προκαλώντας φόβους για οριστική απώλεια του σιδηροδρόμου.

Σημαντικές εξελίξεις φέρνει η διακήρυξη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) για την εκπόνηση προμελέτης και τευχών δημοπράτησης που αφορούν τη μετατροπή της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος – Καλαμάτα σε εκτεταμένη ποδηλατική διαδρομή. Το έργο χρηματοδοτείται από το Πράσινο Ταμείο με προϋπολογισμό 3.577.064,10 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Η απόφαση ελήφθη στο πλαίσιο του χρηματοδοτικού προγράμματος «Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου» του 2023, με κύριο του έργου το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και εργοδότη το ΤΕΕ. Η διάρκεια της μελέτης ανέρχεται σε 170 ημέρες και χωρίζεται σε δύο φάσεις:
- Πρώτη φάση (120 ημέρες): εκπόνηση προμελέτης αρχιτεκτονικής διαμόρφωσης υπαίθριων χώρων.
- Δεύτερη φάση (50 ημέρες): σύνταξη τευχών δημοπράτησης και σχεδίου ασφάλειας και υγείας.
Η διακήρυξη αναρτήθηκε στις 24 Σεπτεμβρίου 2025 στο Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ). Η υποβολή προσφορών έχει ξεκινήσει και η προθεσμία λήγει στις 31 Οκτωβρίου 2025, ενώ η αποσφράγιση θα πραγματοποιηθεί στις 5 Νοεμβρίου.
Παράλληλα, στο πρόγραμμα εντάσσεται και η γραμμή Κόρινθος – Μέγαρα, με κόστος 784 χιλ. ευρώ, με στόχο την ενίσχυση του ποδηλατικού τουρισμού και της βιώσιμης κινητικότητας στην ευρύτερη περιοχή.
Ωστόσο, η πρωτοβουλία προκαλεί και ανησυχίες. Η μετατροπή των γραμμών σε ποδηλατόδρομους δημιουργεί τον φόβο ότι η Πελοπόννησος θα στερηθεί οριστικά το σιδηροδρομικό της δίκτυο, καθιστώντας εξαιρετικά δύσκολη την επαναφορά του τρένου στο μέλλον και αποδυναμώνοντας μια κρίσιμη εθνική υποδομή μεταφορών.