"Το τρένο δεν είναι απλά μέσο μετακίνησης αλλά εργαλείο πράσινης ανάπτυξης"
Η περιφερειακή παράταξη "Πρώτα η Πελοπόννησος" για την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πελοπόννησο.
Η παράταξή μας «Πρώτα η Πελοπόννησος» προτείνει ένα τρένο που δεν είναι απλά μέσο μετακίνησης, αλλά εργαλείο πράσινης ανάπτυξης, τουριστικής βιωσιμότητας και κοινωνικής συνοχής.
Προτείνουμε τον Προαστιακό Μεσσηνίας (Καλαμάτα–Μεσσήνη–Διαβολίτσι) τη γραμμή Κόρινθος Άργος–Ναύπλιο και τη σύνδεση με τη γραμμή Άργος-Τρίπολη-Καλαμάτα, με στόχο να ενώσουμε πόλεις, χωριά, αρχαιολογικούς χώρους και φυσικά τοπία, δίνοντας νέα πνοή στην καθημερινότητα και την οικονομία.
Η Αρκαδία να αποκτήσει στρατηγικό ρόλο: οι διαδρομές μας θα συνδέουν Άργος, Τρίπολη, Μεγαλόπολη, Διαβολίτσι και Χράνους προσφέροντας τουριστικό “Train Experience Peloponnese” και μετά επιβατικό δρομολόγιο μέσα από τα βουνά και τα παραδοσιακά χωριά της περιοχής, και να ενταχθούν σε ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης όπως Creative Europe, Interreg και ΕΣΠΑ 2021–2027.
Το τρένο είναι οικονομικά βιώσιμο: με χαμηλό κόστος λειτουργίας και μελέτες του που δείχνουν θετικό δείκτη απόδοσης και ικανό λόγο οφέλους προς κόστος, η επαναλειτουργία του Προαστιακού και της γραμμής Κόρινθος–Άργος–(Ναύπλιο)-Τρίπολη-Καλαμάτα όχι μόνο μειώνει τις εκπομπές CO₂ και το κυκλοφοριακό, αλλά αναζωογονεί την τοπική οικονομία και ενισχύει τον τουρισμό σε Νεμέα, Μυκήνες, Τίρυνθα, Ναύπλιο, Τρίπολη και Καλαμάτα.
Η Περιφέρεια οφείλει να διεκδικήσει τα 15 εκ. € που χάθηκαν άδικα από προηγούμενες διοικήσεις και να επενδύσει στον δημόσιο, περιβαλλοντικά βιώσιμο σιδηρόδρομο, αντί για πολυέξοδους ποδηλατόδρομους ή γενναιόδωρες επιδοτήσεις σε ιδιωτικούς δρόμους. Το τρένο δεν είναι πολυτέλεια — είναι αναπτυξιακό εργαλείο, πολιτιστική εμπειρία και πράσινη μετάβαση για την Πελοπόννησο!
Τρίπολη 7-11-2025
Περιφερειακή Παράταξη Πρώτα η Πελοπόννησος