Φυσικό Αέριο: Αναπόφευκτη η ταλαιπωρία αλλά όχι χωρίς κανόνες
Ο "ωχαδερφισμός" που χαρακτηρίζει πολλές πτυχές της δημόσιας σφαίρας θα πρέπει, κάποτε, ν' αμβλυνθεί..
Κι αν στα "δημόσια έργα", υπάρχει, πάντα, η κριτική και το, μικρό ή μεγάλο, "πολιτικό κόστος" για τον εκάστοτε αρμόδιο, στα "έργα κοινής ωφέλειας" που υλοποιούνται από ιδιωτικές επιχειρήσεις, υφίσταται μια "άτυπη" ανοχή.
Γεγονός που δεν ισχύει, ούτε κατά διάνοια, σε άλλες χώρες της Ευρώπης, ειδικά τις βόρειες. Εκεί, οιαδήποτε παράβαση των κανόνων εκ μέρους ιδιωτικών εταιρειών, έχει συνέπειες. Πολώ δε μάλλον όταν η παράβαση αφορά τη μη σωστή αποκατάσταση του οδικού δικτύου, για παράδειγμα..
Βέβαια, στα..Βαλκάνια, η κατάσταση είναι, εμφανώς, διαφορετική..Καθώς υπάρχει μια... "εξοικείωση" με τα.. "βομβαρδισμένα" τοπία, οι κρατικοί φορείς αλλά και, εν μέρει, οι πολίτες, δεν είναι και τόσο..."αυστηροί" με τις κακοτεχνίες, την έλλειψη βασικών κανόνων ασφαλείας και την απουσιά σοβαρού προγραμματισμού.
Αυτό, όμως, κάποια στιγμή, θα πρέπει ν' αλλάξει. Η νοοτροπία "ακριβοί στα πίτουρα και φθηνοί στ' αλεύρι" είναι, εμφανώς, παρωχημένη και δυσλειτουργική- ειδικά στο πλαίσιο μιας κοινωνίας που πιέζεται πολύ, σε μια σειρά από παραμέτρους που διέπουν την καθημερινότητά της.
Σ' αυτή την κατεύθυνση, καλώς εθίγη το ζήτημα των εργασιών για το δίκτυο του φυσικού αερίου στην Τρίπολη, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Τρίπολης. Είναι αυτονόητο πως ο Δήμος Τρίπολης, σε συνεργασία με την εταιρεία που διαχειρίζεται το φυσικό αέριο, θα πρέπει να φροντίσει ώστε να τηρούνται οι, ελάχιστοι, έστω κανόνες ασφαλούς διενέργειας των εργασιών και, κυριότερα, η σωστή αποκατάσταση του οδοστρώματος που ο ίδιος ο Δήμος καταβάλλει προσπάθειες να βελτιωθεί.
Επιπρόσθετα, θα έπρεπε να υπάρχει, εξαρχής, ένας προγραμματισμός των όποιων έργων, προκειμένου να μειωθεί το ποσοστό της καθημερινής ταλαιπωρίας των πολιτών. Αλλά, πάλι, πότε συνέβη αυτό για να συμβεί και τώρα..
Δεν είναι όμως αντιφατικό και άδικο, από τη μια ο Δήμος, με μια σειρά έργων, να προσπαθεί να βελτιώσει την εικόνα και τη λειτουργικότητα μιας πόλης και από την άλλη ν' αναγκάζεται να μπει στη διαδικασία του "ράβε-ξήλωνε", όσον αφορά την κατάσταση του οδικού δικτύου..;
Και μάλιστα, μεσούσης μιας περιόδου, όπου ο Δήμος καλείται ν' αναλάβει μεγαλύτερα οικονομικά "βάρη" απ' ότι στο παρελθόν, λόγω και της κυβερνητικής "εμμονής" προς επίδειξη πλεονασμάτων ή λόγω της αλλαγής κάποιων προτεραιοτήτων..;
Σχόλια